Артикуляційні вправи

 Знайомство з органами артикуляційного апарату  задопомогою казки про "Веселий язичок"

"Казка про Веселий Язичок"

Жив собі Веселий Язичок у своєму чарівному будиночку (широко відрити рот, показати язик, порухати ним у роті). Ти, мабуть, здогадався, що цей будиночок – рот. Двері у будиночку то відкриваються, то закриваються. Ось так (по черзі відкривати і закривати ротик, ритмічно, в помірному темпі). Кожного дня Язичок виходить з будиночка на прогулянку (висунути язика). І от одного разу Язичок вийшов погрітись на сонечку, приліг він на ґанку (покласти широкий язик «лопаткою» на нижній губі). Раптом подув сильний вітер, Язичок здригнувся (зробити вузький язик «голочкою»), сховався в будиночок і зачинив за собою двері (забрати язик та закрити рот). Дуже полюбляв Язичок грати у футбол (по черзі впиратись кінчиком язика то в ліву, то в праву щоки), на  барабані (стукати кінчиком язика в зуби д-д-д), гойдатись на гойдалці (відкрити рот, кінчиком язика по черзі тягнутись до носа, потім до підборіддя), їздити на конику («клацати» язиком, присмоктуючи та різко відриваючи його від піднебіння). А коли награється, Язичок йшов до свого будиночка відпочивати (знову забрати язик та закрити рот). Який слухняний у тебе Язичок!

Таку казку можна використовувати навіть з найменшими малюками, видозмінюючи її в залежності від вікових особливостей та індивідуальних вподобань кожної дитини.

Після того, як дитина навчиться правильно, точно та в повному обсязі повторювати всі рухи, які ви їй показуєте під час розповіді казки про Веселий Язичок, можна переходити до власне логопедичних артикуляційних вправ. Артикуляційні вправи для язика. Артикуляційні вправи для губ . Артикуляційні вправи для нижньої щелепи .

Цікавим та дуже корисним є виконання артикуляційних вправ із заплющеними очима. Адже часто із заплющеними очима дітям легше зосередитися на рухах мовленнєвих органів і контролювати їх. Приклади артикуляційних вправ із заплющеними очима .

Дуже важливо перед початком проведення артикуляційної гімнастики ознайомити дитину з будовою органів артикуляційного апарату.

Немає коментарів:

Дописати коментар

ДІАГНОСТИКА: ТЕОРІЯ, ПРАКТИКА ,КОРЕКЦІЯ

  Діагностика : Теорія, практика ,Корекція У батьків часто виникають питання: чи достатньо розвинене мовлення у дитини? Чи потрібна дит...